skip to Main Content

Δημοπρατείται η μελέτη για την ολοκλήρωση της Περιφερειακής Οδού του Βόλου

Δημοπρατείται από την Περιφέρεια Θεσσαλίας η μελέτη για την ολοκλήρωση της Περιφερειακής οδού Βόλου  «Τμήμα παράκαμψη Αγριάς-Μαλάκι και της αντιπλημμυρικής προστασίας Αγριάς»,  προϋπολογισμού  977.353,06 ευρώ. Η μελέτη χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων  της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός δήλωσε: «Λίγους μήνες μετά την μεταβίβαση της αρμοδιότητας, δημοπρατούμε τη μελέτη για την ολοκλήρωση της Περιφερειακής οδού Βόλου που επιπλέον συμβάλλει στην αντιπλημμυρική θωράκιση της Αγριάς. Ευχαριστώ  τον Υπουργό Κώστα Καραμανλή  για την εμπιστοσύνη και τη διορατικότητα του. Ευχαριστώ τους Γενικούς Γραμματείς Δημήτρη Σκάλκο και Χρήστο Τριαντόπουλο που συνέβαλαν ώστε να εντάξουμε τη μελέτη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Με ταχύτητα, ρυθμό, απλοποίηση και αυτοματισμό ενεργειών φτάνουμε σε αποτελέσματα που βελτιώνουν τη ζωή των ανθρώπων. Σχεδιάζουμε και δρομολογούμε έργα  που δημιουργούν θέσεις εργασίας και φέρνουν χρήμα στην τοπική, πραγματική οικονομία».

Το ιστορικό

Η  μελέτη «Ολοκλήρωση μελετών στο οδικό κύκλωμα Πηλίου : Τμήμα παράκαμψη Αγριάς -Αφέτες»    εκπονήθηκε από τη  Δ/νση Οδικών Υποδομών ( ΔΟΥ )  του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με σύμβαση από 21-07-2010 και  ολοκληρώθηκε τμηματικά στις  04-11-2016 & 21-02-2017.

Κατόπιν αιτήματος  της Περιφέρειας Θεσσαλίας για τη διερεύνηση της ωριμότητας της παραπάνω  μελέτης  για την κατασκευή του έργου, με έγγραφο της Δ.Ο.Υ ,  παραδόθηκε η παραπάνω μελέτη το καλοκαίρι του 2020  .

Η Δ/νση Τεχνικών Έργων Περιφέρεια Θεσσαλίας   αφού μελέτησε την εγκεκριμένη μελέτη ως προς το αντικείμενο και  την πληρότητα της, διαπίστωσε ότι για να έχει τη δυνατότητα -ωριμότητα κατασκευής απαιτείται η δημοπράτηση νέας μελέτης  προϋπολογισμού 977.353,06 για το Τμήμα Παράκαμψη Αγριάς – Μαλάκι , για την οποία εξασφαλίστηκε η παραπάνω πίστωση για την έναρξη της διαδικασίας δημοπράτησης για την ανάθεση εκπόνησης της μελέτης.

Αντικείμενο της μελέτης

Αναλυτικά το φυσικό αντικείμενο της υπό δημοπράτησης  μελέτης για το Τμήμα  Παράκαμψη Αγριάς -Μαλάκι  περιλαμβάνει :

•           Επικαιροποίηση – τροποποίηση μελέτης Οδοποιίας στο οδικό τμήμα Παράκαμψη Αγριάς, μήκους 3,00 km, ενιαίας επιφάνειας κυκλοφορίας, μίας λωρίδας ανά κατεύθυνση με ΛΠΧ με παράπλευρο δίκτυο εκατέρωθεν.

•           Περιλαμβάνεται η μελέτη τεσσάρων ισόπεδων τρισκελών κόμβων και ενός ισόπεδου τετρασκελή κόμβου, για τη σύνδεση με την Αγριά.

•           Νέα μελέτη Κτηματολογίου σε μήκος 3,00 χλμ και  Συμπλήρωση – Επικαιροποίηση Κτηματολογίου στο τμήμα Παράκαμψη Αγριάς – Μαλάκι, μήκους 6,485 χλμ.

•           Ολοκλήρωση μελετών Τεχνικών έργων (αφορά τρία Τεχνικά γεφύρωσης ποταμών και δύο Τεχνικά Κάτω Διαβάσεων) και

•           Υδραυλική μελέτη αποχέτευσης-αποστράγγισης για την αντιπλημμυρική προστασία της Αγριάς, με κατασκευή τάφρου ανάντη.

Σκοπιμότητα

Η μελέτη του συγκεκριμένου οδικού τμήματος Παράκαμψης Αγριάς έως Μαλάκι, αποτελεί τμήμα της Εθνικής Οδού Κυκλώματος Πηλίου και συνέχεια του ήδη κατασκευασμένου τμήματος της Περιφερειακής οδού Βόλου.

Η ολοκλήρωση της μελέτης της Παράκαμψης Αγριάς – Μαλάκι, θα αποσυμφορήσει σημαντικά τα Δ.Δ. Αγριάς και Άνω και Κάτω Λεχωνίων από την αυξημένη κίνηση λόγω της διαμπερούς κυκλοφορίας, ενώ ταυτόχρονα θα συμβάλλει τα μέγιστα στην αύξηση της οδικής ασφάλειας των χρηστών της οδού με την παράλληλη μείωση του χρόνου ταξιδιού των διερχομένων από τα παραπάνω Δημοτικά Διαμερίσματα. Επιπλέον, θα συμβάλλει στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, κυρίως από τα βαρέα και βραδυπορούντα οχήματα, εξ’ αιτίας της χρήσης της υφιστάμενης εθνικής οδού, η οποία διέρχεται μέσω των Δ.Δ. και επιβάλει συχνά σταμάτημα και επανεκκίνηση των οχημάτων. Παράλληλα θα εξυπηρετήσει ταχύτερα και ασφαλέστερα τις τοπικού και υπερτοπικού ενδιαφέροντος κυκλοφοριακές ανάγκες της περιοχής.

Ο οδικός άξονας χαρακτηρίζεται: α) από υψηλό αριθμό καθημερινών μετακινήσεων οικιστών των Δ.Δ. Αγριάς, Άνω και Κάτω Λεχωνίων και των υπολοίπων Δ.Δ. του Νοτίου και Ανατολικού Πηλίου προς την πόλη του Βόλου και αντιστρόφως, β) από σημαντικό φόρτο επισκεπτών καθώς η περιοχή παρουσιάζει μεγάλο τουριστικό ενδιαφέρον και γ) από έντονη παρόδια δόμηση εγκαταστάσεων εμπορικού, βιοτεχνικού αλλά και αγροτικού χαρακτήρα με πρόσβαση στην υφιστάμενη που επιβάλλει την κατασκευή παραπλεύρων οδών.

Η υπάρχουσα κατάσταση της οδού δεν ανταποκρίνεται στους σημερινούς κυκλοφοριακούς φόρτους, ούτε και στους νέους κανονισμούς περί μελετών οδοποιίας. Η ανάγκη συνεπώς κατασκευής της νέας οδού είναι επιτακτική ώστε να αποφορτιστεί το τμήμα της υφιστάμενης Εθνικής Οδού και να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση της διαμπερούς κυκλοφορίας με ταχύτητα και ασφάλεια χωρίς να επιβαρύνει τον αστικό ιστό των Δ.Δ.

Το σημαντικό είναι με την ολοκλήρωση της παραπάνω μελέτης πέρα από οδικό έργο είναι και αντιπλημμυρικό, διότι στο αντικείμενο της μελέτης είναι και η μελέτη αντιπλημμυρικής τάφρου ανάντη της αρτηρίας για την προστασία της Αγριάς η οποία πλήττεται  από πλημμυρικά φαινόμενα .

Επίσης η Δ/νση Τεχνικών Εργων  Περιφέρεια Θεσσαλίας  συντάσσει και τεύχη ( προεκτίμηση αμοιβή )   για τη δημοπράτηση   και  ολοκλήρωση της  μελέτης  για το τμήμα παράκαμψη Μαλάκι – Αφέτες .

Σχετικά Νέα

Νέο δίκτυο ύδρευσης στον Στάφυλο Σκοπέλου

Σποράδες

Προχωρά από την Περιφέρεια Θεσσαλίας η κατασκευή νέου δικτύου ύδρευσης στην περιοχή…

Συμβάσεις έργων ύψους 8,5 εκ. ευρώ για τη Μαγνησία υπέγραψαν ο Περιφερειάρχης και η Αντιπεριφερειάρχης

Δελτία Τύπου

Έξι συμβάσεις για σημαντικά τεχνικά έργα σε όλη τη Μαγνησία, υπέγραψε σήμερα…

Ειδικά Σχέδια Αντιμετώπισης Τεχνολογικών Ατυχημάτων Μεγάλης Έκτασης εκπονεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας

Δελτία Τύπου

Στην κατάρτιση ειδικών σχεδίων έκτακτης ανάγκης για εγκαταστάσεις που υπάγονται στην οδηγία…

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας συντηρεί την Παλιά Εθνική Οδό Λάρισας – Βόλου με νέο έργο ύψους 1,8 εκατ. ευρώ

Δελτία Τύπου

Εργασίες ύψους 1,8 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση του επιπέδου ασφάλειας στον…

Σε μία ευνομούμενη ανθρωπότητα είναι ντροπιαστικό να διαπραγματευόμαστε την επιβεβλημένη αξία των ίσων ευκαιριών

Άρθρα

Της Δωροθέας Κολυνδρίνη Λίγες μόλις ημέρες μετά την «Ημέρα της Γυναίκας» και…

Back To Top